Brochure is a crucial media publication in every advertising campaign. As brochure contains general information of the campaign, and it is what customers can take away, sit down and read; therefore, they will have longer impression on the key products, programs of that campaign.

However, how to design a suitable and eye-catching brochure is not so simple. DS-O would like to introduce some useful tips to create successful brochures.

/Source: Brochure design: 10 top creative tips

1. Know your purpose before you start

When you’re thinking about how to design a brochure, start by asking clients why they think that they need a brochure. Then ask them to define their objectives. Sometimes they just want one because their last brochure didn’t work. If they’ve come up with a brief for you, take a step back from that and look at exactly what it is they’re trying to achieve.

2. Limit your fonts

You don’t need many fonts when you’re thinking of how to design a brochure – just a heading, subheading and body copy font. But we see it all the time: people think they need to find a headline font nobody has ever used before. Clients will usually take the lead on fonts as they’ll often have a corporate identity already in place.

1. Know your purpose before you start

When you’re thinking about how to design a brochure, start by asking clients why they think that they need a brochure. Then ask them to define their objectives. Sometimes they just want one because their last brochure didn’t work. If they’ve come up with a brief for you, take a step back from that and look at exactly what it is they’re trying to achieve.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế brochure,
dịch vụ thiết kế catalogue,
dịch vụ thiết kế brand book,
dịch vụ thiết kế profile công ty,
dịch vụ thiết kế menu,
dịch vụ thiết kế photobook,
dịch vụ thiết kế dàn trang,
dịch vụ thiết kế editorial,
dịch vụ thiết kế tạp chí,
dịch vụ thiết kế magazine.
2. Limit your fonts

You don’t need many fonts when you’re thinking of how to design a brochure – just a heading, subheading and body copy font. But we see it all the time: people think they need to find a headline font nobody has ever used before. Clients will usually take the lead on fonts as they’ll often have a corporate identity already in place.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế brochure,
dịch vụ thiết kế catalogue,
dịch vụ thiết kế brand book,
dịch vụ thiết kế profile công ty,
dịch vụ thiết kế menu,
dịch vụ thiết kế photobook,
dịch vụ thiết kế dàn trang,
dịch vụ thiết kế editorial,
dịch vụ thiết kế tạp chí,
dịch vụ thiết kế magazine.
3. Take stock of your paper stock

Talk about paper stock before you put pen to notepad. If you’re working for a client, ask if it has to be the standard A4. Find out if they’ve considered using uncoated paper, for example.

4. Get your copy right

Great copy is often the most undervalued element in brochure design. A lot of people don’t understand that copy needs to be considered as part of the overall design concept. At the early stage of any brochure design project, experiment with the copy to see if it needs reworking. Headlines aren’t something to just drop in later.

3. Take stock of your paper stock

Talk about paper stock before you put pen to notepad. If you’re working for a client, ask if it has to be the standard A4. Find out if they’ve considered using uncoated paper, for example.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế brochure,
dịch vụ thiết kế catalogue,
dịch vụ thiết kế brand book,
dịch vụ thiết kế profile công ty,
dịch vụ thiết kế menu,
dịch vụ thiết kế photobook,
dịch vụ thiết kế dàn trang,
dịch vụ thiết kế editorial,
dịch vụ thiết kế tạp chí,
dịch vụ thiết kế magazine.
4. Get your copy right

Great copy is often the most undervalued element in brochure design. A lot of people don’t understand that copy needs to be considered as part of the overall design concept. At the early stage of any brochure design project, experiment with the copy to see if it needs reworking. Headlines aren’t something to just drop in later.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế brochure,
dịch vụ thiết kế catalogue,
dịch vụ thiết kế brand book,
dịch vụ thiết kế profile công ty,
dịch vụ thiết kế menu,
dịch vụ thiết kế photobook,
dịch vụ thiết kế dàn trang,
dịch vụ thiết kế editorial,
dịch vụ thiết kế tạp chí,
dịch vụ thiết kế magazine.

hello@ds-o.vn

+84 9 3200 3889

50 Hang Bai, Hoan Kiem, Ha Noi

Newsletter: