As more and more brands appear, the burdens on both business and designers are heavier. How can both of them create such an outstanding brand and follow the right track? A bridge between them must be built in order to achieve that.

DS-O would like to collect a few tips for designing a memorable brand from the advices of Yang Kim and Kevin Budelmann, principals of branding firm People Design in Michigan, US.

Tips For Designing a Memorable Brand

1. Know Your Customer

RSo many companies strike out because they don’t do their homework. WorldWorld figured out their audience is young kids and kept that in mind with everything they rolled out, including relatable characters and bright colors. They also watched kids interact with the goods, to see what appealed.

2. Logo Flexibility

Can you have a constant logo that is still recognizable but also for its variety? Absolute Vodka perhaps? And also, Kapulica Studio. The K is constant but the treatment of it ranges form rigid to flexible – making variety also part of its graphic identity.

1. Know Your Customer

So many companies strike out because they don’t do their homework. WorldWorld figured out their audience is young kids and kept that in mind with everything they rolled out, including relatable characters and bright colors. They also watched kids interact with the goods, to see what appealed.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
2. Logo Flexibility

Can you have a constant logo that is still recognizable but also for its variety? Absolute Vodka perhaps? And also, Kapulica Studio. The K is constant but the treatment of it ranges form rigid to flexible – making variety also part of its graphic identity.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
3. Wit

The authors say this submission is funny, appropriate and cool. By using humor and wit, the identity program puts the customer in the know. And making the visitor feel in on a joke heightens the experience for them.

4. Story

It’s not such a stretch that a talent agency named Chokolate would play up their similarity to the word chocolate, but here, an entire system of collateral that riffs on the idea is created. For example, business cards are wrapped in foil, leaving something memorable after chance encounters.

3. Wit

The authors say this submission is funny, appropriate and cool. By using humor and wit, the identity program puts the customer in the know. And making the visitor feel in on a joke heightens the experience for them.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
4. Story

It’s not such a stretch that a talent agency named Chokolate would play up their similarity to the word chocolate, but here, an entire system of collateral that riffs on the idea is created. For example, business cards are wrapped in foil, leaving something memorable after chance encounters.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.

hello@ds-o.vn

+84 9 3200 3889

50 Hang Bai, Hoan Kiem, Ha Noi

Newsletter: