Logo design for coffee brand is such a hard job as there are so many brands out there nowadays. An effective logo will make the product stand out among other ones and make the customers notice and remember.

DS-O would like to collect some useful logo design tips for coffee brands.

/ source Great Coffee Shop Logos

1. Choose a symbol that looks awesome across applications.

The distinctive triangle symbol in Arvo Coffee‘s logo enables flexibility when branding packages, merchandise, and third-party products.
As a business owner, branding everything from your equipment to the tools you sell your customers increases your brand’s identity (and creates other sources of revenue).

2. Incorporate brand colors throughout the customer experience.

Jimmy’s Coffee has its branding game down — even the door matches the company’s primary brand color! The deep contrast of bright yellow with the black signage speaks to the laid-back, hipster environment.

Pay attention to the atmosphere of your shop, office, or storefront — it’s key to attracting your target clientele before you even deliver the goods.

1. Choose a symbol that looks awesome across applications.

The distinctive triangle symbol in Arvo Coffee‘s logo enables flexibility when branding packages, merchandise, and third-party products.

As a business owner, branding everything from your equipment to the tools you sell your customers increases your brand’s identity (and creates other sources of revenue).

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
2. Incorporate brand colors throughout the customer experience.

Jimmy’s Coffee has its branding game down — even the door matches the company’s primary brand color! The deep contrast of bright yellow with the black signage speaks to the laid-back, hipster environment.

Pay attention to the atmosphere of your shop, office, or storefront — it’s key to attracting your target clientele before you even deliver the goods.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
3. Ensure your packaging is eye-catching (in an “I-want-that” way)

If you’re selling a product, your packaging is equivalent to gift wrap. Whether it’s a takeout drink or an ethically made bra, make your packaging as enticing as the product itself.

Pilot Coffee Roasters aces this — the company’s coffee cups, bags, and carafes are pieces of geometric art, sometimes with the addition of a simple wordmark. It’s so aesthetically pleasing, you can’t help but take notice.

4. Make your logo special, adaptable, and Instagrammable.

Before anyone experiences your product or service, they assess appearance. Quantum Coffee’s logo is striking — the strong symbol against the black backdrop stands out in bright settings and blends with different color combinations.

You need only glance at the company’s Instagram feed to see how they use the logo across stores, products, and other branded applications. We love the company’s lit-up signage, which draws attention in the dark.

3. Ensure your packaging is eye-catching (in an “I-want-that” way)

If you’re selling a product, your packaging is equivalent to gift wrap. Whether it’s a takeout drink or an ethically made bra, make your packaging as enticing as the product itself.

Pilot Coffee Roasters aces this — the company’s coffee cups, bags, and carafes are pieces of geometric art, sometimes with the addition of a simple wordmark. It’s so aesthetically pleasing, you can’t help but take notice.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
4. Make your logo special, adaptable, and Instagrammable.

Before anyone experiences your product or service, they assess appearance. Quantum Coffee’s logo is striking — the strong symbol against the black backdrop stands out in bright settings and blends with different color combinations.

You need only glance at the company’s Instagram feed to see how they use the logo across stores, products, and other branded applications. We love the company’s lit-up signage, which draws attention in the dark.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.

hello@ds-o.vn

+84 9 3200 3889

50 Hang Bai, Hoan Kiem, Ha Noi

Newsletter: