Burberry has revealed a brand new logo and monogram as part of a major rebrand under Riccardo Tisci. The Italian designer left his role at Givenchy in February 2017, where he was hailed for his dark and transgressive aesthetic, before proceeding to take over as chief creative officer at the Burberry in March.

With just one month to go until Tisci makes his ready-to-wear debut for the British heritage brand at London Fashion Week, the innovative new designs have given fans a taste of what to expect – and by the looks of things, the label is set for a dramatic overhaul.

/ source BURBERRY UNVEILS NEW LOGO FOR FIRST TIME IN 20 YEARS UNDER RICCARDO TISCI

Judging by the new logo and monogram, both of which were designed by iconic graphic designer and art director Peter Saville, Tisci’s Burberry will invigorate the label which has long-been steeped in tradition.

The new logo is remarkably more modern than its predecessor, which was predicated by its archaic typeface, naming the label in a bolder and more contemporary font.

The eye-catching new monogram features an interlocking “TB” print, paying homage to the brand’s founder Thomas Burberry, and combines a striking orange hue with white and the classic Burberry beige.

The new monogram is highly appreciated and is promised to continue making the significant mark of Burberry, just like the classic check monogram has done.

Judging by the new logo and monogram, both of which were designed by iconic graphic designer and art director Peter Saville, Tisci’s Burberry will invigorate the label which has long-been steeped in tradition.

The new logo is remarkably more modern than its predecessor, which was predicated by its archaic typeface, naming the label in a bolder and more contemporary font.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype.

The eye-catching new monogram features an interlocking “TB” print, paying homage to the brand’s founder Thomas Burberry, and combines a striking orange hue with white and the classic Burberry beige.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype.

The new monogram is highly appreciated and is promised to continue making the significant mark of Burberry, just like the classic check monogram has done

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype.

hello@ds-o.vn

+84 9 3200 3889

50 Hang Bai, Hoan Kiem, Ha Noi

Newsletter: