The importance of branding is a topic that designers face daily— from creating a brand from the ground up, to maintaining brand standards, to communicating branding strategy to clients, and to establishing ourselves as our own brand.

Join DS-O to take a look at a few useful tips for branding design.

1. Learn from the Best

Coffee giant Starbucks is no stranger to the spotlight — both on and offline. With a Twitter following of 11.6M and chains around the world, the American coffee company is instantly recognizable by its green logo and controversial take-out coffee cups. Think about how your clients can utilize different platforms for their brand. Will their mass outreach come from social media, website content or branded promotional products?

2. Keep It Glanceable

A recent Google survey found opinions on a site are formed in a mere 17 milliseconds. Today’s content browsing habits are demanding “at-a-glance” brand storytelling. That means site visitors need to perceive the entire brand picture in one swift glimpse, from brand values to mission and differentiators.

1. Learn from the Best

Coffee giant Starbucks is no stranger to the spotlight — both on and offline. With a Twitter following of 11.6M and chains around the world, the American coffee company is instantly recognizable by its green logo and controversial take-out coffee cups. Think about how your clients can utilize different platforms for their brand. Will their mass outreach come from social media, website content or branded promotional products?

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
2. Keep It Glanceable

A recent Google survey found opinions on a site are formed in a mere 17 milliseconds. Today’s content browsing habits are demanding “at-a-glance” brand storytelling. That means site visitors need to perceive the entire brand picture in one swift glimpse, from brand values to mission and differentiators.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
3. Build Character

The brands that are most successful—the ones you admire the most—are predictable (or predictably unpredictable). You understand their character, so you have a good sense of how they’ll act, sound, feel and even smell.

4. Actions Speak Louder Than Words

o varying degrees and for various reasons, people are in relationships with brands. In human relationships, people come to know who you are by how you behave, not by how you say you behave. We are evaluated and understood by our actions, not necessarily by our intentions. How people are in relationships feeds into part of how Marty Neumeier, author of The Brand Gap, defines brand: “The brand isn’t what you say it is. It’s what they say it is.” Archetypes can facilitate brand relationships by aligning what the brand says it is, what it does and how it is perceived and known.

5. Provide a Stable Asset

Products might fail, companies are bought and sold, and technologies change on a daily basis, but brands carry on through all these changes. Brands are the most sustainable asset of any organization and, when aligned with the overall strategy of the organization, become the central organizing principle for every decision.

3. Build Character

The brands that are most successful—the ones you admire the most—are predictable (or predictably unpredictable). You understand their character, so you have a good sense of how they’ll act, sound, feel and even smell.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
4. Actions Speak Louder Than Words

To varying degrees and for various reasons, people are in relationships with brands. In human relationships, people come to know who you are by how you behave, not by how you say you behave. We are evaluated and understood by our actions, not necessarily by our intentions. How people are in relationships feeds into part of how Marty Neumeier, author of The Brand Gap, defines brand: “The brand isn’t what you say it is. It’s what they say it is.” Archetypes can facilitate brand relationships by aligning what the brand says it is, what it does and how it is perceived and known.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
5. Provide a Stable Asset

Products might fail, companies are bought and sold, and technologies change on a daily basis, but brands carry on through all these changes. Brands are the most sustainable asset of any organization and, when aligned with the overall strategy of the organization, become the central organizing principle for every decision.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.

hello@ds-o.vn

+84 9 3200 3889

50 Hang Bai, Hoan Kiem, Ha Noi

Newsletter: