According to financesonline.com, Black Ivory Coffee from Thailand has risen to become the most expensive coffee brand in 2018 with the price of $500/pound. Arabica beans are digested inside the elephants. Acid in their stomach breaks the protein layer of the bean and creates the exclusive taste of this coffee type. One of the reason on the high price of Black Ivory Coffee is the limited quantity.

With such high price, Black Ivory Coffee cannot be a common coffee brand. Focusing on the high class, the gourmets, the most difficult people on the world, Black Ivory Coffee choose for themselves luxurious and elegant brand identity.

Join DS-O to discover more about the most expensive coffee brand in the world in this week’s Solution.

1. Logo

Logo of Black Ivory Coffee is really simple with an image of a proud elephant and the name of the brand. Black tone of the logo is the main tone coming from the name of Black Ivory Coffee, also expresses the luxury and mystery. The elephant represents the high-end coffee of the brand and the hometown of Black Ivory Coffee, Thailand.

In conclusion, logo of Black Ivory Coffee is the typical example of simplicity and depth, an image of layers of meanings.

2. Packaging

Black Ivory Coffee packaging is extremely elegant with main color tone of black and luxurious golden details. Coffee bag is shaped in hard form and designed in minimalism. There is no unnecessary information or detail here, which demonstrates the high class of Black Ivory Coffee.

1. Logo

Logo of Black Ivory Coffee is really simple with an image of a proud elephant and the name of the brand. Black tone of the logo is the main tone coming from the name of Black Ivory Coffee, also expresses the luxury and mystery. The elephant represents the high-end coffee of the brand and the hometown of Black Ivory Coffee, Thailand.

In conclusion, logo of Black Ivory Coffee is the typical example of simplicity and depth, an image of layers of meanings.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
2. Packaging

Black Ivory Coffee packaging is extremely elegant with main color tone of black and luxurious golden details. Coffee bag is shaped in hard form and designed in minimalism. There is no unnecessary information or detail here, which demonstrates the high class of Black Ivory Coffee.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
3. Brewer

It is rare to find any coffee brand having their own brewer. Black Ivory Coffee’s brewer is designed in an elegant French 1840s way. It is luxurious and technically simple, which raises the price greatly. It can only be found in 5-star hotels and it must be the gourmet to fully enjoy a single cup of coffee made directly in this brewer

4. Coffee cup

Black Ivory Coffee has also produced unique coffee cup which is usually put into product boxes. The cup has elegant design, familiar to a Trappist glass but in smaller size. Such a high-end coffee brand like Black Ivory Coffee defines people’s drinking coffee style, right from their brand identity.

3. Brewer

It is rare to find any coffee brand having their own brewer. Black Ivory Coffee’s brewer is designed in an elegant French 1840s way. It is luxurious and technically simple, which raises the price greatly. It can only be found in 5-star hotels and it must be the gourmet to fully enjoy a single cup of coffee made directly in this brewer.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.
4. Coffee cup

Black Ivory Coffee has also produced unique coffee cup which is usually put into product boxes. The cup has elegant design, familiar to a Trappist glass but in smaller size.

Such a high-end coffee brand like Black Ivory Coffee defines people’s drinking coffee style, right from their brand identity.

Design Studi- Online,
Design Studio Online,
DS-O,
DSO,
dsovn,
design studio,
studio online,
design,
studio,
dịch vụ thiết kế đồ họa chuyên nghiệp,
dịch vụ graphic design,
dịch vụ design,
dịch vụ tư vấn định hướng hình ảnh chuyên nghiệp,
dịch vụ thiết kế nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu,
dịch vụ thiết kế visual identity,
dịch vụ thiết kế logo,
dịch vụ thiết kế biểu tượng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế logosymbol,
dịch vụ thiết kế logotype,
dịch vụ thiết kế bản sắc thương hiệu,
dịch vụ thiết kế pattern,
dịch vụ thiết kế hoạ tiết,
dịch vụ thiết kế ứng dụng thương hiệu,
dịch vụ thiết kế guidelines thương hiệu.

hello@ds-o.vn

+84 9 3200 3889

50 Hang Bai, Hoan Kiem, Ha Noi

Newsletter: